Betalingen verrichten binnen Billtobox

Betaal facturen veilig en efficiënt

Facturen ontvangen en bijhouden, inhoud controleren, vervaldag in de gaten houden, overtypen van facturatiegegevens, betalen via een banking-app en vervolgens nog de status bijwerken in de boekhouding…. Een tijdrovende taak voor iedere ondernemer. Maar wat als je al deze stappen efficiënt zou kunnen automatiseren door middel van één tool? Dankzij Billtobox én de geïntegreerde betaalfunctie is dit vanaf nu een fluitje van een cent.

Hoe verloopt het proces:

Ontvang aankoopfacturen

Drag & Drop pdf-bestanden in jouw account, laadt een papieren factuur op via de app of zorg ervoor dat jouw leveranciers de facturen rechtstreeks afleveren in Billtobox. In het tabblad ‘Aankoopfacturen’ krijg jij vervolgens een overzicht van alle openstaande facturen met de daarbij horende status: Open, dichtbij vervaldag, vervallen. Zo zie jij in één oog opslag de status van iedere factuur.

Selecteer de te betalen facturen

Eenmaal een aankoopfactuur ontvangen, zie je per factuur de betaalstatus waarop deze betaald dient te worden. Facturen die bijna gaan vervallen kun je zo snel identificeren en selecteren om deze vervolgens gegroepeerd te betalen. Dit wil zeggen gedaan met het één voor één betalen van facturen. Betaal nu ook meerdere facturen tegelijkertijd.

Betaal vanuit Billtobox

Dankzij het platform hoef jij als ondernemer nooit meer facturatiegegevens over te typen. De gegevens zoals leveranciersnaam, factuurnummer, bedrag, (gestructureerde)mededeling,… worden voor al de geselecteerde facturen automatisch ingevuld. Het enige wat jij hoeft te doen is de gewenste bankrekening te kiezen en het totaal bedrag van de geselecteerde facturen goed te keuren. Billtobox gaat vervolgens het totaal bedrag van jouw bankrekening overschrijven naar jouw betaalrekening binnen het platform en van daaruit worden de betrokken aankoopfacturen betaald. Dit gebeurt allemaal automatisch.

Automatische verwerking betaalde facturen

Eens de transactie is uitgevoerd, wordt de betaalstatus van de facturen automatisch aangepast naar ‘betaald’. Deze status wordt doorgestuurd naar je boekhouder en vervolgens worden de facturen in het online archief geplaatst. Zo wordt de status van de nog openstaande aankoopfacturen onmiddellijk aangepast.

Jouw alles-in-één, geautomatiseerd platform


In theorie klinkt het eenvoudig: een factuur ontvangen, controleren, goedkeuren en betalen. Het proces is in werkelijkheid veel minder efficiënt door een veelheid aan handmatige taken. Inkomende facturen stapelen zich op, je moet de betaling handmatig invoeren in je online bankomgeving en daarna je administratie up-to-date houden. Het is een langzaam, inefficiënt proces dat tijd in beslag neemt en je afleidt van wat het belangrijkst is: je klanten bedienen en je bedrijf laten groeien…. Maar dat is nu verleden tijd.

Zeg vaarwel tegen deze rompslomp en het wisselen tussen verschillende programma’s (facturatietool, banking-apps, cashflow tools,…) Dankzij Billtobox kan je vanuit dit ene platform facturen aanmaken, verzenden & ontvangen, betalen, archiveren en automatisch delen met je accountant.

 

Belangrijkste voordelen:

  Verlies minder tijd door je volledige administratie te beheren vanuit één tool (platform voor documenten & facturen + betaal omgeving + digitale verbinding met je accountant).

  Minimaliseer risico's (facturen verliezen, vervaldatum overschrijden, factuur te laat bezorgen aan de boekhouder,…. ).

  Gedaan met het handmatig overtypen van factuurgegevens.

  Verminder menselijke fouten.

  Realtime overzicht van je openstaande / betaalde facturen. Is er een factuur betaald? Het platform verwerkt dit en stuurt de nodige gegevens onmiddellijk naar jouw boekhouder.

  Betaal snel en veilig meerdere facturen samen in één keer.

  Behoudt een goede relatie met jouw leveranciers. Doordat je jouw facturen beter en overzichtelijker kan beheren, zie je welke facturen bijna vervallen, kan je deze betalen en behoud je zo een goede relatie met jouw leveranciers en hoef je reminders of aanmaningen niet meer verwachten / verwerken.

Als ondernemer krijg jij dankzij Billtobox de kans om al jouw administratie vanuit één veilig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk platform altijd en overal te beheren.

 

Ontdek het gemak van Billtobox

Zeg voorgoed vaarwel tegen die administratie rompslomp. Een eenvoudig, veilig, realtime, all-in-one platform is wat jij verdient.

Activeer je account vandaag nog