Hoe nooit meer facturen manueel overtypen in je boekhoudsoftware?

6 feb 2019
Billtobox
Als accountant herken je dit vast en zeker: aan het einde van elk kwartaal is er de fameuze BTW periode waarin je een grote stapel werk te verwerken krijgt. Elk kwartaal opnieuw is het een race tegen de tijd om alles klaar te krijgen. De klanten brengen allemaal op hetzelfde moment hun mappen met documenten binnen en jij moet deze honderden documenten dan sorteren, verwerken, manueel overtypen… dit alles in een zeer korte tijdspanne.
 
En dat is zonder de laatkomers gerekend. Die brengen hun documenten nog snel last-minute binnen en jij moet ze dan nog verwerken…Deze piekperiodes brengen stress en overlast met zich mee: BTW aangiftes tegen de klok verwerken zodat ze op tijd klaar zijn, het blijkt een lastige klus. 
 

Hoe voorkom ik de piekmomenten met de deadline van de BTW aangiftes in zicht?


Je werk als accountant zou nooit zoveel stress met zich mee mogen brengen tijdens de periode van de BTW aangiftes. We nodigen jou daarom uit om zelf eerst Billtobox te testen alvorens het aan uw klanten aan te bieden. Je zal zelf merken hoe makkelijk het is om Billtobox te gebruiken.
 

Bovendien haal je hieruit een dubbel voordeel:

 
Je wint tijd: je zal meer dossiers kunnen verwerken in minder tijd. (en bijgevolg meer klanten kunnen bedienen zonder bijkomende arbeidskrachten te moeten aanwerven)
Je biedt meerwaarde aan  klanten door hen een archief te geven dat 1 tot 7 jaar geldig blijft, 24/7 en overal beschikbaar (je klanten moeten niet meer bij jou langskomen om een factuur te komen opvragen)
 
 
Deze voordelen zijn er al met een Billtobox Basic of Smart account, bovendien volledig gratis voor je klanten.
 
Door deze meerwaarde aan te bieden aan klanten, onderscheidt u zich van andere accountantskantoren. Bovendien zullen uw klanten beseffen dat ook zij heel wat tijd kunnen winnen bij het verwerken van documenten, het doorsturen van documenten naar u. Een BilltoBox Premium account is hiervoor ideaal.
 
De Smart en Premium accounts zorgen ervoor dat klanten hun gekende schoendozen niet meer zullen binnenbrengen. Jij zal ook niets meer moeten scannen. De documenten komen automatisch en in realtime binnen in jouw boekhoudsoftware, zonder dat je iets hoeft te doen.
 
Gedaan met de stapels papier tijdens de BTW periode. Je zal jouw werklast beter kunnen spreiden over het volledige trimester. Gedaan ook met de stress, de race tegen de tijd wordt verleden tijd!

 

Hoe maakten andere accountants een einde aan nutteloze taken?

 
 
In 2019 willen accountants steeds meer minder tijd verliezen met repetitief werk dat weinig toegevoegde waarde oplevert. Accountants willen daarentegen deze vrijgemaakte tijd besteden aan het adviseren van hun klanten, en dit in real-time. Het overtypen van documenten van hun klanten in hun boekhoudsoftware is een taak die ze hebben kunnen automatiseren zonder enige technische kennis. Dit alles dankzij Billtobox.
 
Zelfs voor hun klanten die elk kwartaal nog steeds hun traditionele schoendoos vol documenten binnenbrengen. Dit betekent dat het systeem ook werkt voor klanten die nog niet onmiddellijk digitaal willen werken.
 
Van papieren documenten tot de verwerking ervan in de boekhoudsoftware: Billtobox doet het werk voor u.
 
Je hebt geen enkele technische kennis nodig om ermee te werken. Het is ook niet erg als je zelf nog niet digitaal werkt.
 
Alle documenten worden automatisch omgezet in elektronische facturen die onmiddellijk herkend worden door je boekhoudsoftware, zodat ze kunnen worden geboekt. Vanaf dan begint jouw werkt pas écht. Je koos ervoor om accountant te worden en geen overtyper van facturen! 

Probeer Billtobox

 
Digitalisering

Gerelateerde blogs