Wat is precies BilltoBox?

BilltoBox is een beveiligd collaboratief platform (desktop & app) waarop je facturen kan aanmaken, verzenden en ontvangen, betalen, archiveren en delen met je accountant. Gedaan met de stapels papier!

BilltoBox is evolutief. Met de gratis BASIC formule beschik je over een elektronisch archief, 24/7 toegankelijk. Met de gratis SMART formule zet je de eerste stappen in het digitaal verzenden en ontvangen van facturen. De betalende PREMIUM formule geeft je toegang tot alle bijkomende functionaliteiten waaronder data herkenning, betalingen, scannen van bonnetjes en zoveel meer!

Waarom zou ik BilltoBox gebruiken?

Rechtstreeks gedeeld met je accountant

Waarom nog printen of verzenden als het volledig automatisch kan? Met BilltoBox wordt elk document dat afgeleverd wordt op je platform ook automatisch gedeeld met je accountant. En dit voor zowel inkomende als uitgaande facturen. Eenvoudiger kan het niet!

Eenvoudig parameters instellen

BilltoBox houdt rekening met de processen en flows van je onderneming. Door zelf de parameters in te stellen, bepaal je zelf hoe goedkeuringen van nieuwe leveranciers, goedkeuringen van inkomende facturen en betalingen verlopen. Helemaal afgestemd op jouw wensen en noden.

Hoe worden mijn documenten verwerkt?

Aankoopfacturen

Papieren facturen en bonnetjes kan je scannen met de BilltoBox app. Pdf-facturen laat je rechtstreeks op je BilltoBox e-mailadres toekomen. Elektronische facturen komen automatisch toe in je BilltoBox (identificatie op basis van btw-nummer, KBO-nummer of IBAN-nummer).

Verkoopfacturen

Voor elke vorm van facturatie is er een aangepaste oplossing:

  • of je facturen maakt met de geïntegreerde facturatiemodule
  • of je laadt verkoopfacturen die je aanmaakt in een andere software simpelweg op
  • of je gebruikt online facturatiesoftware die gekoppeld is met BilltoBox
    voor elke configuratie is er een oplossing

Hoe activeer ik mijn BilltoBox account?

Ik contacteer mijn accountant

Mijn accountant stuurt mij een activatielink

Ik kies mijn paswoord

Je BilltoBox account is nu klaar voor gebruik. Elk document dat je ontvangt, oplaadt, scant of verzendt, wordt automatisch gedeeld met je accountant zodat hij de documenten kan verwerken in je boekhouding. Eenvoudiger kan niet.

Wat kost BilltoBox?

Er bestaan twee gratis BilltoBox formules. Met de BASIC formule heb je 24/7 toegang tot je archief. Met de SMART formule kan je facturen aanmaken & verzenden, scannen en delen met je accountant (tot 1000 documenten, aan -en verkoopfacturen samen). Met de betalende PREMIUM formule ga je nog een stap verder en wordt de samenwerking met je accountant volledig digitaal. Ontdek hieronder meer over onze prijzen.

Beantwoord volgende vragen en ontdek de formule die het best bij je past!

Hoeveel inkomende en uitgaande documenten verwerk je op jaarbasis?

Wil je gebruik maken van onze betaaldiensten?

BASIC
0 per jaar
of
0 per maand
Onbeperkt
facturen/jaar
Aankoop-en verkoopfacturen
Functionaliteiten +
Accounting link
Facturen ontvangen
Facturen online aanmaken
Document center
Archief12 maanden
PDF naar e-fff (manueel)
Coda opslag
App
Opties +
Print & Post

ACCOUNT AANMAKEN

Wat zijn de belangrijkste functies van BilltoBox?

  • Grootverzenders leveren hun facturen, via het platform, rechtstreeks af in je BilltoBox account
  • Ook andere BilltoBox gebruikers versturen, via het platform, rechtstreeks naar je account
  • Leveranciers die geen deel uitmaken van het platform kunnen rechtstreeks naar je BilltoBox e-mailadres sturen
  • Overige facturen kan je zelf eenvoudig opladen
  • Via de geïntegreerde app kan je papieren facturen of bonnetjes scannen, onderweg of op kantoor
  • Je verkoopfacturen kan je via verschillende kanalen naar je klanten sturen
  • Je kan heel eenvoudig afleveren aan de overheid (Mercurius – OpenPeppol)
  • PDF-facturen worden omgezet naar het elektronische E-fff formaat (standaard aan het Europese UBL formaat) en voor 7 jaar veilig gearchiveerd
  • Overige documenten zoals loonbrieven en bankafschriften kan je ook bewaren op het platform
  • Facturen worden na ontvangst en verzending meteen gedeeld met je accountant die ze verder zal verwerken
  • Je ontvangt updates in je Billtobox zodra je accountant je facturen heeft geboekt
  • Rapportering en andere documenten die je van je accountant ontvangt, kan je ook op het platform bewaren